Saturday, April 4, 2009

Perdana Menteri Malaysia ke-6


Saya ingin mengucapkan Tahniah kepada Dato' Seri Najib Bin Tun Razak, kerana akhirnya, beliau berjaya juga menjadi Perdana Menteri Malaysia. Saya harap, beliau dpt mentadbir negara dengan lebih baik lagi, mendengar suara rakyat, serta membawa negara kita, keluar dari Krisis ekonomi dan krisis perpaduan di negara kita, InsyaAllah.

Di samping itu, saya merasa bangga kerana, pejuang, pemangkin, dan pemimpin yang terulung yg sangat kita sayangi, iaitu, Tun Dr. Mahathir, telah kembali ke Pangkuan Umno. Tahniah di ucapkan. Semuga, beliau buleh membantu mengembalikan semangat kita yg telah patah, dan membantu membawa negara kita ke landasan negara maju 2020, insyaAllah.

Kepada Pak lah, Selamat berehat. Rehatlah banyak2, mungkin sebelum nie, kurang rehat kot. Tak pe lah, rehatlah yek. Terima kasih segalanya.


Dalam sekelip mata, kita sudah ada 6 orang perdana menteri. Paling untung, bapa saya, kerana dapat merasa pengalaman di bawah pemerintahan 6 perdana menteri. Saya doakan kedua ibu bapa saya dipanjangkan umur, sihat dan di mewahkan rezeki, insyaAllah.


p/s: Ada peluang ke sy jadi Perdana Menteri Ke-10? hehehehe :p

7 comments:

SyAhiD a.k.a SyAFir said...

salam..
x elok la kalo YB mntk Pak Lah b'rehat jer.. patut nyer dia kne gk la sama2 b'juang unt memaju kn negara kte ni... pengalaman dia pn b'guna gk 2..

di arap ngn pucuk pimpinan yg br ni, negara kte akn terus maju dan yg plg pnting, dpt mengatasi masalah politik yg makin teruk...

saya pn Doa kn agar ke-2 ibu bapa YB sihat sejahtera.. Amin...

kalo betul cara nyer, x mustahiil kalo 1 ari nnt YB bleh jd menteri yg ke-10.. tp jgn gne cara yg slh tuk naik ke tampuk pimpinan ye.. hehe..

HIDUP MALAYSIA...!! peace...!!

SyAhiD a.k.a SyAFir said...

YB, nk suggest kit bleh..? kalo bleh, YB bold kn tulisan or choose kaler itam tuk word.. sorry.. bkn per, kekadang 2, nk bc pn susah la... sorry kalo YB mrh.. kalo YB x nk tkr pn, x pe.. just bg suggestion.. sorry again... ;p

Hasniza H. said...

Tahniah diucapkan kepada Perdana Menteri Malaysia ke-6, Dato' Seri Najib bin Tun Razak.

Semalam, saya ditugaskan untuk membuat empat rasional logo 'Akademi Usahawan'. Boss saya agak kagum dengan gaya bahasa saya lalu berkata kepada saya "this is good! Who's inspires you, and mana you dapat ayat2 fresh ni?"

saya menjawab "thanks, saya menggunakan 'bahasa' Dato' Seri Najib'". And, my boss smiled at me :)

Saya percaya, negara kita akan maju, selamat dan bangsa Melayu akan bersatu di bawah pucuk kepimpinan Dato' Seri - InsyaAllah.

Hafiz Yb said...

Hehehe Terima kasih Syahid. saya juga mengalu-alukan sebarang komen untuk memajukan lagi blog ini. maklumlah, saya masih baru dalam bidang ini, dan masih lagi terkial-kial. hehehe Terima kasih sekali lagi. :)

nusk said...

salam...selamat berblog YB :)

Anonymous said...

Go Go GO Yb
hope dpt jadi PM yg ke 10..
kita lihat ~~

R - Rahman.
A - Abdul Razak.
H - Hussein Onn.
M - Mahathir.
A - Abdullah Ahmad Badawi (ke Anwar Ibrahim sepatutnya? :P)
N - Najib.

let's think together.
;)

*ucuk*

Anonymous said...

yalah..xsangka kombinasi yg menarik..

kita semua sedia maklum, Tunku Abdul Rahman, Abdul Razak, Hussein Onn, Mahathir, Abdullah, jadi bapa dalam era masing2..

kita harap Najib pun jadi bapa juga..jgn jadi bapa mengarut2 sudah..

- hidup mahu mati xmahu -

topeckman aka gndut